Tuesday, July 15, 2014

Separuh Ramadhan telah pergi

Assalamualaikum dan selamat sejahtera rakan-rakan yang dikasihi Allah,




Sayu terasa hati ini sayu apabila separuh daripada Ramadhan telah pergi. Setiap kali Kak Leena mengingatkan kami tentang ikrar yang dibuat, terasa sungguh sayu saja ayat-ayatnya.

Salam...adik-adik yang dicintai
Apa khabar ramadhan kita
Apa khabar puasa
Apa khabar solat
Apa khabar qiam
Apa khabar quran
Apa khabar zikir
Apa khabar doa
Apa khabar ukhuwah
Apa khabar nafsu
Apa khabar kasih dan sayang


Sesungguhnya naqibah kami ini orangnya lembut. Pandai bermadah dan berkata-kata. Selalunya hati kami akan cair dan air mata pasti bergenang menginsafi diri. Begitulah Kak Leena, tarbiyahnya secara lembut dan halus menyentuh hati-hati kami yang keras ini. Jazakallahu khairan Kak Leena. Mudah-mudahan Kak Leena dikurniakan syurga Allah.

Ramadhan 1435H menyaksikan kebangkitan para mujahidin di Palestin bangkit menentang kuffar. Semangat mereka juga sedikit sebanyak tempias kepada seluruh muslim hingga ke serata dunia. Saya pasti, anda juga berperasaan sama. Inginkan Islam bangkit gemilang di persada bumi ini. Teruja sekali.  Pertama sekali akan ku cuba bangkitkan Islam dalam diri dan keluargaku sendiri. Sedang hebat berusaha bermula dengan diri ini.

Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya adalah manusia dan batu; penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai Allah terhadap apa ang diperintahkan-Nya kepada mereka dan selalu mengerjakan apa yang diperintahkan. (QS. At Tahrim 66:6)

Ya Allah, Tuhan yang Maha Pengampun, Engkau suka mengampunkan, maka ampunilah kami ya Allah!



Mudah-mudahan kita tetap istiqamah dalam memburu pahala-pahala ibadah dan bertemu malam Lailatul Qadar.


No comments:

Post a Comment